Nieuwe ontwikkelingen binnen online marketing

Online marketing is een speelveld dat in ontwikkeling is en daardoor continu verandert. Er zijn de afgelopen maanden dan ook allerlei nieuwe ontwikkelingen bij gekomen die je misschien nog niet kende, of waarvan je nog niet wist dat ze nu in volle gang waren. Wanneer je online marketing interessant vindt, werkzaam bent in de branche, of gewoon nieuwsgierig bent naar trends, is het een goed idee om door te lezen. We vertellen je namelijk meer over de nieuwe ontwikkelingen binnen online marketing in deze blog. Bekijk het gauw!

Messenger bots

Facebook Messenger bots zijn eigenlijk de meest populaire messenger bots, maar er zijn ook andere platformen waarop deze worden ingezet, in aanvulling op de eigen website van een organisatie. Een messenger bot is een voorgeprogrammeerd stukje software dat gesprekken kan voeren met jouw doelgroep. Dit gaat volledig geautomatiseerd. Wanneer iemand bijvoorbeeld vraagt wat de openingstijden zijn, kun je op basis van het woord openingstijd instellen dat de bot de openingstijden verstuurd in het chatvenster. Op die manier kun je allerlei korte, maar ook uitgebreide gesprekken voorprogrammeren. Ontzettend handig voor je doelgroep en tijdbesparend voor jou, deze service kost je namelijk alleen tijd bij het opzetten!

Google updates

De updatemachine van Google draait al jaren op volle toeren en ook nu is dat nog altijd het geval. De verwachting is dat er weer grote updates van Google aankomen in de toekomst, die invloed hebben op de posities van websites in de zoekresultaten. De dienst SEO speelt hierop in en zal dus zeker met deze updates te maken krijgen. De afgelopen tijd heeft Google steeds meer waarde gehecht aan de gebruikerservaring op websites en het is dan ook te verwachten dat het met deze update verder die kant op zal gaan. Wat er precies zal veranderen weten wij echter ook nog niet!