Dear Future, 23-29 September 2017, Tilburg
 

Is het publieke domein klaar voor een startup mentaliteit?

Is het publieke domein klaar voor een startup mentaliteit?

Het is een gegeven dat 9 op de 10 startups of innovaties falen. De belangrijkste redenen hiervoor? Een slecht idee, niet het juiste team of onvoldoende budget. Maar specifiek voor initiatieven binnen het publieke domein kunnen we nog heel wat andere oorzaken aan dat rijtje toevoegen waardoor het haast onmogelijk lijkt om te innoveren. We zoeken antwoorden op de vraag hoe je een gezonde “startup mentaliteit” kunt creëren in de publieke sector. Wout Withagen en Gijs van Zon van internetbureau Freshheads (o.a. van de Quiet Community, winnaar van de Social Innovation Award) gaan in op de belangrijkste redenen waarom innovaties binnen het publieke domein nu falen en wat je er aan kunt doen.

Deelnemers:

Freshheads is een digital agency in Tilburg die start-ups, corporates en (semi)overheid helpt bij het realiseren van (online) ambities.

Wout Withagen is directeur bij Freshheads. Wout studeerde in 2005 af aan de HKU als Interaction Designer. Hij is de afgelopen 13 jaar nauw betrokken (of geweest) bij verschillende online initiatieven in het sociale domein (Quiet, NLVoorelkaar, GGZ Connect, Vraaghetdemarkt.nl, Jeudgdhulp1op1, Innovatienetwerk Jeugd).

Gijs van Zon houdt zich bij Freshheads bezig met concept & strategie en is UX start-up mentor voor Google. Gijs studeerde in 2007 af aan de HKU als Interaction Designer. Als strateeg richt hij zich op de lange en korte termijn kansen en mogelijkheden voor de klanten van Freshheads.

Datum, tijd en locatie

dinsdag 26 september
13.30 – 17.00
Bank 15

Meld je nu aan!

Dit programmaonderdeel is gratis toegankelijk. Het is slim om je vooraf aan te melden, want dan ben je zeker van je plek. Aanmelden voor dit programmaonderdeel kan hieronder. Last minute binnenlopen? Dat kan, maar vol is vol.

Aanmelden: Social start-ups: De Do’s and Don’ts